لپ تاپ استوک و کیس

  • ۰
  • ۰

قبل از خرید  لپ تاپ استوک و رم آن حتما این مقاله را بخوانید
در میان قطعات سخت افزاری موجود در سیستم های کامپیوتری، رم یا حافظه یکی از مهم ترین قسمت هایی است که روی سرعت سیستم شما تاثیر می گذارد. بنابراین زمانی که می خواهید لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی بخرید، برای خرید رم باید انتظارات خود را از لپ تاپ یا کامپیوتر در نظر بگیرید. به این معنی که باید به کاری که می خواهید با لپ تاپ خود انجام دهید توجه کنید. برخی افراد به سراغ رم استوک می روند.
رم استوک نوعی حافظه است که قبلاً در رایانه های دیگر استفاده شده است و اکنون می خواهید آن را برای سیستم رایانه یا لپ تاپ خود خریداری کنید.
قبل از خرید  لپ تاپ استوک و رم آنحتما این مقاله را با دقت بخوانید.

نکات مهم هنگام خرید  لپ تاپ استوک و رم آن 
لازم نیست در خرید رم لپ تاپ یا کامپیوتر بی احتیاطی کنید زیرا سرعت سیستم شما تحت تاثیر رم است، بنابراین گاهی کارشناسان نمایندگی تعمیرات برای حل مشکل سرعت پایین لپ تاپ و کامپیوتر به سراغ تعویض رم می روند.
در واقع اگر بخواهیم عملکرد رم در کامپیوتر را توضیح دهیم باید آن را با حافظه انسان مقایسه کنیم. در واقع رم کامپیوتر حافظه اصلی سیستم کامپیوتر شما است. اگر تصمیم به خرید لپ‌تاپ از انبار دارید تا هزینه‌ها را کاهش دهید، حتماً به برخی از نکاتی که در زیر به آن پرداخته می‌شود توجه کنید.
رم را روی کامپیوتر خود ایجاد کنید
در طراحی و ساخت رم از فناوری DDR استفاده می شود و عدد بعد از آن کلمه نشان دهنده ایجاد حافظه خواهد بود. در گذشته از رم های نسل 1، 2 و 3 استفاده می شد، اما در حال حاضر نسل 4 به عنوان بهترین نسل رم شناخته می شود و می تواند سرعت سیستم شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

• ظرفیت RAM موجودی کامپیوتر
دلیل دوم خرید رم کامپیوتر توجه به ظرفیت آن است. هرچه ظرفیت رم بیشتر باشد، رم برای جذب و پردازش اطلاعات قدرتمندتر است، سیستم شما سریعتر خواهد بود. بسته به عملکردی که از لپ تاپ خود انتظار دارید، باید بهترین رم را خریداری کنید. البته برای اهداف مهندسی، RAM باید بسیار قدرتمند باشد زیرا قرار است حجم زیادی از داده ها و اطلاعات مربوط به خود را ذخیره کند.
• فرکانس رم لپ تاپ
واحد مگاهرتز برای تنظیم فرکانس RAM استفاده می شود. بین فرکانس رم و سرعت سیستم رابطه مستقیمی وجود دارد. در واقع اگر فرکانس رم کامپیوتر شما افزایش یابد، سرعت سیستم شما نیز افزایش می یابد. بنابراین این مشکل تاثیر بسزایی در سرعت پردازش اطلاعات دارد.
• رم یک کامپیوتر چند کاناله را پیکربندی کنید
دو یا چند رم را می توان روی مادربرد یک سیستم کامپیوتری قرار داد، در این مورد، چنین گروهی از حافظه ها را پیکربندی چند کانالی می نامند. نکته بسیار مهم این است که تعداد رم باید برابر باشد.
اما نکته ای که هنگام خرید رم برای لپ تاپ باید به آن توجه کرد این است که باید از رم 2 کانال یا 4 کانال استفاده کنید. در این صورت سرعت سیستم شما افزایش می یابد. در واقع اگر رم سیستم شما در حالت دو کاناله یا چهار کاناله باشد، به دلیل همکاری هایی که بین آنها ایجاد می شود، سرعت پردازش اطلاعات و سرعت سیستم شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
• سیستم خنک کننده لپ تاپ در رم
یک مشکل بسیار مهم در طراحی سیستم های کامپیوتری خنک نگه داشتن قطعات داخلی است، زیرا در حالی که همه قطعات با هم کار می کنند، دما افزایش می یابد و اگر سیستم خنک کننده غیرفعال باشد، قطعاً طول عمر قطعات کاهش می یابد و مجبوریم تعمیرات کوتاه مدت انجام دهید و قطعات را تعویض کنید.
در هر رم تراشه های بسیار کوچکی وجود دارد که اگر این تراشه ها را سرد بگذاریم مشکل سرعت سیستم نیز حل می شود. در واقع خنک شدن تراشه باعث افزایش عملکرد رم می شود. بنابراین طراحان رم کامپیوتر یک سینی قهوه ای رنگ در دو طرف شاسی رم قرار می دهند که باعث افزایش تهویه داخلی و در نتیجه خنک شدن کل رم لپ تاپ می شود.

  • ۰۱/۰۴/۱۰
  • حمید امینی

لپ تاپ استوک و رم آن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی